søndag 1. august 2010

Gamle skatter

Som jeg tidligere har nevnt så skal jeg snart begynne å selge Green-House klær igjen. Og denne gangen skal jeg gjøre det i en hjemmebutikk her hos meg selv. Derfor har Paal vært så utrolig snill og laget et eget rom til meg i garasjen. Men i den forbindelse så er det endel rydding som måtte gjennomføres.

Nå er veggen på plass og mitt nye rom er snart tomt for alt vi har lagret der i løpet av de siste åra. Vi har ryddet og ryddet, og ryddet og ryddet. Og når man rydder slik så dukker det innimellom opp små gamle skatter man nesten hadde glemt at man hadde.

Og her er hva jeg fant i dag:

Dette servise har jeg arvet etter min farmor og farfar. Det vil si at da jeg arvet det så var ikke mugga med. Den fikk jeg tak i noen år senere på en dødsboauksjon på gården som farmoren min kommer fra. Så ikke bare er det kjært arvegogs, det har også en liten historie.

  
Gode minner om middager og desserter hos farmor og farfar da de bodde i Oslo. Jeg kan nesten kjenne smaken av hermetiske pærer og fersken med krem.



Ha en fin søndagskveld.

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen :-)