mandag 4. mars 2013

Tapas

En av mine favorittretter er spansk tapas. Så valget var igrunn enkelt da vi skulle planlegge menyen til 40-årslaget vårt. Det ble selvfølgelig hjemmelaget tapas. Noen av rettene kjøpte jeg ferdige i Sverige, vårrullene laget min svigerinne (Tuuuuusen takk Lianjun), Foccaccia ble laget av to venninner (Tusen takk Eyri og Vivi), og resten laget jeg selv.

Og her er menyen:
Kyllingklubber
Kyllingspyd
Hjemmelagde kjøttboller med hjemmelaget tomat- og paprikasalsa
Shorizo
Vårruller
Scampi i sweet chili saus
Lakseruller

Salat (Vestfoldsalat, asparges, avokado og rødløk)
Salte poteter
Foccaccia og aioli
Melonsalat (honningmelon, ananas, cantaloupe, jordbær)
Brie med jordbær og valnøtthonning



Vi koste oss masse med maten på lørdag, og det var utrolig hyggelig at så mange av gjestene kom å roste maten. Det er gøy å lage mat til andre når gjestene viser så stor glede og nytelse når de spiser det en lager.


Bon apetit

1 kommentar:

  1. Hei du søte,
    først og fremst må jeg takke for alle fine ord du legger igjen hos meg.
    Jeg har ikke så mye fritid for hånden om dagen, så jeg får ikke besøkt deg like ofte som jeg ønsker, men vit at jeg setter pris på dine besøk inne hos meg.

    Hørtes deilig ut! For en meny!

    Ikveld skal jeg bake 100 cupcakes til Kiwi, både spent og litt nervøs. Skummelt med sånne proffe kunder, men jeg skal nok få det til *blunke*

    Ønsker deg en alle tiders lille-lørdag!
    klem og smil
    -Maia

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen :-)