mandag 5. august 2013

Roadtrip sommeren 2013

Årets ferie startet med en skikkelig roadtrip nordover
i vårt langstrakte land. Vi satte kursen mot Nordkapp.
Med combi-camp og 3 forventningsfulle barn på lasset,
startet vi reisa gjennom Sverige. Her hadde vi en overnatting,
og det samme hadde vi i Finland før vi igjen nådde den norske
grensa. Og 3 laaaaange kjøredager senere parkerte vi i Honningsvåg,
nå var vi bare en halv times kjøretur unna målet for turen vår, Nordkapp.
På selve Nordkapp hadde vi en fantastisk dag i nydelig vær. Sol og 20 grader.
(Vi sammen med alle pensjonistene og turistene med bobiler).
Besøket på Nordkapp-platået var absolutt verdt all kjøringen!!!!!!!

Men pga mye vind og varsel om dårlig vær,
satte vi kursen sørover igjen.
På turen har det vært MYE vakker norsk natur å se på.

På turen sørover var vi innom Tromsø.
Her besøkte vi blant annet Polaria
og så klart Ishavskatedralen.

Videre hadde vi også et par dager i Narvik.
Her kjørte vi blant annet opp til et flott utkikkspunkt
med en fantastisk utsikt over byen.

Vi hadde også en overnatting på et motell i Mosjøen,
før vi slo oss til i Trondheim.
Her ble vi i hele 4 dager før vi reiste videre
til mormor og hennes hytte i Sør-Odal.
I Trondheim var vi blant annet innom
Ringve museum, Nidarosdomen og
Pir-badet.
I tillegg til at vi her fikk med oss
VG-lista konsert sammen med
12000 andre hylende mennesker.
En morsom opplevelse for store og små.
 
Inkludert en uke på mormors hytte,
var vi borte hjemmefra i nesten 3 uker.
Lenge - ja, men en helt fantastisk tur!

3 kommentarer:

  1. Wow, for en fantastisk ferie dere har hatt! Jeg har vært i Honningsvåg en gang og det var bare helt fantastisk. Kan tenke meg det var vakkert på Nordkapp, ingen ting kan måle seg med norsk natur. Vi har faktisk ikke hatt norgesferie med ungene enda, men det er nok ikke så lenge til vi skal utforske vårt eget vakre land :-)

    Ønsker deg en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  2. Wow, for en fantastisk ferie dere har hatt! Jeg har vært i Honningsvåg en gang og det var bare helt fantastisk. Kan tenke meg det var vakkert på Nordkapp, ingen ting kan måle seg med norsk natur. Vi har faktisk ikke hatt norgesferie med ungene enda, men det er nok ikke så lenge til vi skal utforske vårt eget vakre land :-)

    Ønsker deg en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  3. Ser ut som en aldeles herlig ferie :)

    stikker bare innom her for å takke deg for fine ord inne hos meg.
    jeg har helt detti av lasset på kommentering, det hopet seg opp så mye her rett før sommeren. Så jeg tok like godt sommerferie jeg *ler*

    Men nå er jeg tilbake og håper på å komme tilbake i bloggmodus for fullt.

    Håper resten av sommeren har vært fin og at dere er fulladet for høsten.

    Ønsker deg en nydelig søndagskveld.
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen :-)